YouTube به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین کانال های بازاریابی تأثیرگذار است. با پیشرفت های اخیر در سرعت اینترنت ، اکنون ویدیو بخشی از انتظارات اکثر افراد آنلاین در اینترنت است. در حالی که اکنون ویدیوها را در اکثر شبکه های اجتماعی مشاهده خواهید کرد ، و اینستاگرام حتی یک پلت فرم ویدئویی با فرم بلند و رقابتی - IGTV ایجاد کرده است ، YouTube هنوز هم مکان واقعی برای افرادی است که می توانند ویدیوی خود را اصلاح کنند.

از بسیاری جهات ، تماشای فیلم های YouTube یک تجربه آنلاین منفعل است. با این حال ، این مردم مانع از لذت بردن از آن نمی شوند. براساس داده های گوگل ، 73٪ از گیمرهای YouTube ، به عنوان مثال می گویند که آنجا هستند زیرا از تماشای دیگران در YouTube بازی می کنند. 56٪ از آنها می گویند که YouTube جایی است که با جامعه بازی خود ارتباط برقرار می کند. همچنین باید به خاطر داشته باشیم که YouTube بعنوان دومین موتور جستجوی بزرگ جهان عمل می کند. همچنین دومین سایت پر بازدید است.

در این مقاله ، ما راهنمایی در مورد نحوه مراجعه به بازاریابی تأثیرگذار در YouTube ارائه می دهیم.


راهنمای بازاریابی Influencer YouTube:

  • چرا از بازاریابی Influencer YouTube استفاده می کنید؟
  • چگونه بازاریابی Influencer YouTube کار می کند؟
  • انواع کمپین های بازاریابی Influencer YouTube
  • نکاتی درباره بازاریابی موفق YouTube Influencer

چرا از بازاریابی Influencer YouTube استفاده می کنید؟

امیدوارم اگر در حال خواندن مرکز بازاریابی اینفلوئنسر هستید ، از قبل ارزش بازاریابی آنفلوانزا را می فهمید. اگر هنوز قانع نشده اید ، State of Influencer Marketing 2019: Benchmark Report ما داده های قانع کننده ای را در مورد این صنعت ارائه می دهد.

ماهیت بازاریابی تأثیرگذار این است که ستارگان رسانه های اجتماعی در مبحث مورد علاقه یا طاقچه ، متخصص می شوند. با گذشت زمان ، افراد بیشتری متوجه آنها می شوند و از آنها پیروی می کنند. آنها به دلیل ایجاد اعتبار برای اصالت و دانش موضوعی ، تأثیرگذار می شوند. در این روند ، مردم نظرات خود را در مورد آن موضوع گوش می دهند و به آن احترام می گذارند. این افراد شروع می کنند تا در مورد موضوع پیروان خود در آن موضوع تخصص تأثیر بگذارند. مردم همچنین به دنبال این تأثیرگذاران هستند تا ایده های آگاهانه ای درباره محصولات مربوطه ارائه دهند.

در کنار این افزایش اهمیت تأثیر گذاران ، افزایش استفاده از ویدیو به صورت آنلاین افزایش یافته است. در اوایل اینترنت ، اکثر مردم از دستگاه ها و اتصالات کافی به اینترنت برخوردار نبودند تا تماشای یک فیلم را در نظر بگیرند. این امر به سرعت در سالهای اخیر تغییر کرده است.

بنابراین ، بازاریاب معقول است که در بازاریابی تأثیرگذار YouTube فعالیت کنند. این یکی از بزرگترین مخاطبان آنلاین است که میزبان افرادی است که بینندگان به آن اعتماد دارند.

اگرچه می توانید یک فیلم را در بیشتر شبکه های اجتماعی دیگر بارگذاری کنید ، اما تمایل دارند این کلیپ های کوتاه باشند. فیلم های YouTube می توانند گسترده تر و عمیق تر باشند. آنها مطمئناً بهترین راه برای نمایش یک محصول ، کوتاه از یک نمایشگر فیزیکی در فرد یا واقعیت افزوده هستند. شاید بتوانید تصاویر زیبایی از یک محصول را در اینستاگرام مشاهده کنید و در یک پست وبلاگ اطلاعات عمیق را بخوانید. می توانید در فیس بوک نگاه های مختصری را در مورد یک محصول در نظر بگیرید و صداهای آن را در پادکست بشنوید. اما فقط در ویدیوی YouTube می توانید بخشی از یک محصول عمیق از محصول باشید و آن را در استفاده روزمره مشاهده کنید.


چگونه بازاریابی Influencer YouTube کار می کند؟

YouTube مکانی عالی برای بازاریابی تأثیرگذار است. این برنامه شامل بسیاری از کانالهای محبوب است و بیشتر از سایتهای رسانه های اجتماعی تأسیس شده است. همچنین دارای یک تبلیغات رسمی رسمی است ، به این معنی که بازاریابان می توانند کمپین هایی را از چند طریق ایجاد کنند.

اگرچه افراد مختلفی از هر نظر و سنین را مشاهده می کنید که YouTube را مشاهده می کنند ، اما در قلب جوانان Millennials و Generation Z دارای یک نمایش ویژه است . در واقع بسیاری از آنها کانالهای YouTube را بیشتر از کانالهای تلویزیونی سنتی تماشا می کنند .

منبع: منبع: گزارش مشاهده تلویزیون Thinkbox 2018

از بسیاری جهات ، YouTube کاملاً متفاوت از سایر کانالهای رسانه های اجتماعی است ، اگرچه اینستاگرام IGTV را با استفاده از بسیاری از ویژگی های اصلی مشابه ایجاد کرده است. با اکثر شبکه های رسانه های اجتماعی ، افراد دارای پستهایی هستند که توسط دوستان ، خانواده و هر کس دیگری که به آنها علاقه مند باشد ، ارسال می شود. با این حال ، YouTube بیشتر شبیه یک تلویزیون غول پیکر است. شما در مجموعه ای از کانال ها مشترک می شوید و به طور عمده در کانال های موردعلاقه خود فیلم ها را تماشا می کنید. با این وجود می توانید فیلم ها را به روش های دیگر جستجو کنید و مجموعه فیلم های خود را برای مشاهده گسترش دهید.

می توانید تبلیغاتی را که در ویدیوها (در داخل) مشاهده می کنید در YouTube با تبلیغات پرداخت شده در تلویزیون سنتی مقایسه کنید. برندها مبلغی را برای نمایش تبلیغات خود در یک کانال خاص (یا حداقل نوع کانال) پرداخت می کنند.

بازاریابی تأثیرگذار YouTube برای تبلیغ محصولاتشان با مارک های معامله غیر رسمی با کانال های تلویزیونی قابل مقایسه است. برندها مجبور نیستند مبلغ تبلیغاتی خود را مستقیماً به "شبکه" (YouTube در این مورد) با بازاریابی تأثیرگذار بپردازند. در عوض ، YouTube سیستم ها و کمکهای پشت پرده را که با تبلیغات رسمی YouTube انجام می دهد ، ارائه نمی دهد. تلویزیون سنتی معادل بازاریابی آنفلوانزر ممکن است محل قرارگیری محصول در طول یک برنامه تلویزیونی باشد.

البته یوتیوب به یک معنا با دیگر شبکه های اجتماعی هیچ تفاوتی ندارد. طرفداران و طرفداران انتظار دارند که تأثیرگذار واقعی و معتبر باقی بمانند. آنها آماده هستند تا برخی از تبلیغات مارک را در آنجا ارائه دهند که در آن ها برای آنها مفید واقع شود - این یکی از دلایلی است که فیلم های جعبه دار را به خوبی نشان می دهد. مردم واقعاً به آنچه در جعبه مقوای براق دریافت می کنید علاقه مند هستند و آیا ارزش پول آنها را دارد یا خیر.


انواع کمپین های بازاریابی Influencer YouTube

اگرچه به نظر می رسد بازاریابی تأثیرگذار بسیار رسمی از بسیاری از انواع بازاریابی رسمی نیست ، اما بازهم فقط یک ابزار در زرادخانه بازاریاب است. بنابراین بازاریابان خوب بسته به اهداف مشتری ، انواع مختلفی از کمپین ها را ایجاد می کنند. مانند اکثر بازاریابی ها ، نوع مبارزات انتخاباتی به شدت تحت تأثیر مرحله قیف تبدیل فروش است که می خواهید هدف گذاری کنید.

اینها برخی از انواع معمولی کمپین بازاریابی YouTube است.

کمپین های مقدماتی

اینها کمپین هایی هستند که برای معرفی کالای جدید به بازار یا حداقل مخاطب در نظر گرفته شده است. نمونه ای از نوع دوم تبلیغاتی است که در آغاز سال دانشگاه با هدف دانش آموزان سال اول برگزار می شود. این محصول ممکن است کاملاً جدید نباشد - اما این اولین بار است که محصول برای آن دسته از دانشجویان خاص عرضه می شود.

شما می خواهید که تأثیرگذار شما ویدیوهای چشمگیر و مهیج ایجاد کند که محصول شما را به نوعی درج کند. بررسی های ویدیویی می تواند راهی عالی برای معرفی محصول شما باشد. کانال هایی مانند Ryan ToysReview نمونه ای عالی هستند (اگرچه با 22 میلیون مشترک ، قطعاً این یک کانال میکرو تاثیری نیست). به همین ترتیب ، هر ویدئویی که میزبانها از محصول شما استفاده می کنند (یا می پوشند) می تواند سودمند باشد. اگر یک ماده غذایی درست می کنید ، می توانید برای تهیه یک دستور العمل با استفاده از محصول خود به عنوان یک ماده مؤثر ، به تأثیرگذار بپردازید.

کمپانی های بازی اغلب برای پرداخت بازی های جدید خود به گیمرها می پردازند. مطمئناً ، این بهترین عملکرد در سیستم عامل هایی مانند Twitch است ، جایی که می توانند همزمان با بازی کردن ، مستقیماً پخش زنده کنند ، اما احتمالاً آنها ویدیوهای برجسته را نیز در کانال YouTube خود بارگذاری می کنند. برخی از آنها نیز در YouTube Gaming پخش مستقیم می کنند.


کمپین های تعمیر و نگهداری

مارک ها غالباً کمپین های تعمیر و نگهداری را بطور مرتب انجام می دهند. این کمپین ها در درجه اول برای حفظ محصولی در حافظه افراد طراحی شده اند. بسیاری از مارک های با تأسیس طولانی مدت کمپین های تعمیر و نگهداری را انجام می دهند - همان اندازه برای حفظ آگاهی از مارک برای تولید فروش جدید.

اینها احتمالاً رایج ترین نوع کمپین های تأثیرگذار است. شما می توانید بسیاری از همان نوع فیلم ها را در یک کمپین نگهداری مانند یک کمپین مارک تجاری استفاده کنید. شما فقط روی "جدید بودن" محصول تأکید بیشتری می کنید و بیشتر بر اینکه چگونه می تواند یک مشکل مشترک را برای بینندگان کانال حل کند.

فیلم های آموزشی درباره محصول شما غالباً در این دسته قرار می گیرند. شما می توانید با یک تأثیرگذار کار کنید تا چند فیلم How-To تهیه کنید ، موارد جدیدی را برای محصول خود نشان دهید یا اینکه مردم چگونه می توانند از خرید خود بیشترین بهره را ببرند. با این حال به یاد داشته باشید که روی مزایا تمرکز کنید ، نه ویژگیها. تماشاگران فیلم به این محصول علاقه خاصی ندارند (به ویژه اگر سالها در بازار باشد). آنها علاقه مند هستند که چگونه می تواند به آنها کمک کند و زندگی خود را بهبود ببخشد.


کمپین های هشتگ

کمپین های هشتگ ، البته ویژگی عصر رسانه های اجتماعی است. اگرچه شاید YouTube به اندازه اینستاگرام یا توییتر از هشتگ های زیادی برخوردار نباشد ، اما از هشتگ های هنوز هم در آنجا به عنوان روشی برای یافتن و گروه بندی فیلم ها در موضوعات خاص استفاده می شود. در حالت ایده آل ، شما می خواهید هشتگ های سفارشی برای کمپین ایجاد کنید.


کمپین های مسابقه

YouTube با هیچ کانال اجتماعی دیگری فرقی ندارد. مردم عاشق مسابقات هستند و غالباً به مسابقه هایی که توسط کانال های مورد علاقه خود انجام می شود علاقه زیادی دارند ، به خصوص اگر این جایزه به طاقچه کانال بسیار مرتبط باشد.


کمپین های برندسازی

کمپین های تجاری فیلم های مربوط به یک مارک یا محصول خاص را نشان می دهند. شما باید مراقب باشید که این کمپین ها بیش از حد تجاری نشوند. در غیر این صورت ، بینندگان بدبین می توانند به سرعت صحت کانال را خاموش کرده و از آنها پرس و جو کنند. به یاد داشته باشید که اکثر مردم تماشای تبلیغات را انتخاب نمی کنند ، و می توانید یک فیلم خوب بین یک برند تجاری تأثیرگذار و یک تبلیغ پولی برقرار کنید. با احتیاط استفاده کنید.


نکاتی درباره بازاریابی موفق YouTube Influencer

اهداف پاک را برای کمپین خود تنظیم کنید

در قلب خود ، بازاریابی تأثیرگذار YouTube با سایر بازاریابی ها تفاوتی ندارد. این روند باید با تعیین اهداف مبارزات انتخاباتی آغاز شود. انتخاب نوع تبلیغات ، تأثیرگذارها و KPI های شما که روی آنها تمرکز می شود ، همه تحت تأثیر اهداف تعیین شده شما قرار می گیرند.

برندها باید با اهداف تأثیرگذار خود اهداف مبارزات انتخاباتی خود را کاملاً مشخص کنند. اهداف بر روی هر ویدئویی که به عنوان بخشی از همکاری ساخته شده است ، تأثیر خواهند داشت.

اهداف شما تأثیرگذار بر تأثیرگذارانی که انتخاب می کنید تأثیر می گذارد. به دنبال آن دسته از تأثیرگذارانی باشید که به شما در رسیدن به اهداف خود بهترین کمک می کنند - نه به حساب بیشترین دنبال کننده.


Influencers YouTube مناسب برای کمپین خود را شناسایی کنید

راز موفقیت در بازاریابی مؤثر ، انتخاب تأثیرگذار مناسب برای محصول شما است. باز هم ، این شبیه به نحوه تبلیغات تبلیغات تلویزیونی است. شما وسایل مد را در ESPN تبلیغ نمی کنید. شما KFC را در طول استاد آشپز تبلیغ نمی کنید. و امیدوارم که شما اسباب بازی های جنسی را در شبکه کارتون تبلیغ نکنید.

شما باید در مورد بازاریابی تأثیرگذار YouTube از همان رویکرد استفاده کنید. مخاطبان مورد نظر شما در کدام کانال های YouTube احتمال دارد که وقت خود را سپری کنند؟ این کانالهایی هستند که باید در اولویت قرار دهید تا به فعالیتهای تأثیرگذار خود نزدیک شوید.

بودجه شما روی تأثیرگذار تأثیر خواهد گذاشت. شما ممکن است مردان جوان سرکشگر را هدف قرار دهید ، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید با PewDiePie مقرون به صرفه باشید ، به غیر از این بدان معنی است که می توانستید در طول پارک جنوبی در تلویزیون های سنتی تبلیغات خود را انجام دهید.

بنابراین شما باید در جستجوی YouTubers در بودجه خود که برای مشتریان مورد نظر خود فیلم تهیه می کند ، تمرکز کنید.

همچنین ضروری است که افرادی را انتخاب کنید که فرهنگ مشابهی با برند شما دارند. به عنوان مثال ، دیزنی بعید است که هیچ تأثیرگذار را انتخاب کند که دوستانه خانواده نباشد. فقط به دنبال تأثیرگذار مشهور و مشهور نباشید - آنها ممکن است در برابر همان کارهایی که شما انجام می دهید نیستند.

اینجاست که استفاده از یک بستر یا آژانس تأثیرگذار برای کمک به شما در یافتن تأثیرگذار مناسب برای نام تجاری شما - افرادی که همان جمعیت و روانشناسی را که شما انجام می دهید هدف قرار می گیرند و با همان لحظه ارتباط برقرار می کنند ، منطقی است.

در نهایت باید از خود بپرسید ، آیا پیروان آنها مشتری بالقوه شما هستند؟ اگر اینگونه نباشد ، هدف از کار با آنها چه خواهد بود؟


به طور مناسب به مؤلفه های خود بپردازید

توقع دریافت تبلیغات رایگان در کانالهای تلویزیونی سنتی را ندارید. بنابراین چرا باید انتظار داشته باشید که از کانال های YouTube تبلیغات رایگان دریافت کنید؟

شما باید بودجه ای را برای بازاریابی تأثیرگذار خود درست کنید ، همانطور که برای هر کمپین بازاریابی دیگری انجام می دهید. و اگر یک کسب و کار کوچک با بودجه بازاریابی ناچیز هستید ، پس باید روی تأثیرگذار کمتری تمرکز کنید.

در حقیقت ، بازاریابی تأثیرگذار بیشتر با استفاده از میکرو تاثیری ها مشهورتر از افراد مشهور یا تأثیرگذار است.

بسیاری از سیستم عامل های بازاریابی تأثیرگذار ، مانند SocialBook ، نشانگر نرخ هایی هستند که باید انتظار داشته باشید به هر تأثیرگذار بپردازید.


با پیروان Influencers خود درگیر شوید

فقط به تأثیرگذار خود پول ندهید و در حاشیه بنشینید. امیدوارم افرادی که در کانالهای تأثیرگذار شما فیلم ها را تماشا می کنند ، مشتری های آینده شما باشند. این دقیقاً در صورتی درست است که شما در حال هدف قرار دادن قیف فروش بالاتر هستید ، همانطور که در هنگام تلاش برای فروش درست در پایین قرار دارد.

شما می خواهید در مورد محصولات خود با تماشاگر مکالمه داشته باشید. در نظرات در زیر فیلم ها وارد بحث شوید. فیلم ها را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. آماده باشید تا به هر سؤالی پاسخ دهید ، هر چقدر هم که بی نظیر باشد.


از مدیریت خرد کردن خود بر روی میکرو جلوگیری کنید

فراموش نکنید که تأثیرگذارها خبره کانالهایشان هستند. بینندگان در کانالهای تأثیرگذار مشترک می شوند ، نه شما. آنها فیلم های خود را تماشا می کنند و برای مشاهده فیلم های شما به YouTube نمی آیند.

این یکی از دلایلی است که شما نباید صرفاً برای تأثیر تبلیغات تلویزیونی از قبل موجود خود به تأثیرگذار بپردازید. هیچ کس آنها را تماشا نخواهد کرد و آنها اعتبار تأثیرگذار را با پیروانشان خراب می کنند.

شما باید به استقلال دهندگان تأثیر بگذارید و به آنها اجازه دهید کانال های خود را مطابق آنچه مناسب می بینند اجرا کنند. مطمئناً ، شما می توانید در هر مبارزاتی همکاری کنید ، اما در نهایت باید کنترل خلاقانه را روی تأثیرگذار بگذارید. اگر فیلم های آنها را دوست ندارید ، باید نوع دیگری از تأثیرگذار را انتخاب کنید.

به همین ترتیب ، شما نمی توانید انتظار داشته باشید که تأثیرگذار محصول شما را به سختی بفروشند. این چیزی نیست که بازاریابی تأثیرگذار در آن باشد.